Wednesday, May 6, 2020
Mean Girls free essay sample
Cady à finds à herself à having à a à hard à time understanding à the à social à norms à in à the à school, à and à is à drawn à to à the à the à Plastics, à the à most à popular clique à in à the à school. Mean à Girls à does à not à only à consists à of à the à usual à American à teenage à drama, dealing à with à boys, à friends, à family à and school but à also à exposes à more à modern à and à considerable topics à such à as à cyberbullying, à sexualization, à and à body à image. Ultimately à the à message à is that popularity à isnt à everything à and à that à girls à need à to à support à each à other, à not à tear à each à other à down. Some à may à say à that à this à form à of à entertainment à may à be à bad à for à a à childs à development, à but à as mentioned à in à Steven à Johnsons à Everything à Bad à is à Good à For à You, à this à form à of à modern à film turns à out à to à be à nutritional à after à all. (Johnson à P. 9). The à movie à draws à out à a à laugh à from à the à viewer while à bringing à to à light à significant à issues à of à todays à teens à all à while à encouraging à cognitive development à through à the à Sleeper à Effect. Through à positive à role à models, à diverse à characters, à and à a continuing à theme à of à learning à from à your à mistakes, à the à mean à girls à learn à their à lesson à all à while improving à the à viewers à way à of à thinking à through à Multithreading. In à the à movie, à common à cliches à are à introduced, à such à as à à the à typical à crush, à inevitable à cliques, and à the à struggle à with à grades. And à although à it à may à appear à to à be à a à typical à chick à flick à Mean à Girls goes à into à depth à about à subjects à that à seriously à affect à todays à teens. In à the à movie à Cady à finds à herself accepted à in à the à popular à group à known à as à the à plastics. Mark à Deming, à a à critic à with à a à B. A. in journalism à simplifies à the à plot. While à Cady à is grateful à for à her à new à friends, à it à doesnt à take à long à for her à to à realize à how à manipulative à they à can à be, à and à she à soon à discovers à shes à violated à an à unwritten à law when à she à goes à out à on à a à date à with à Aaron, à who à is à charming, à good à looking and à Reginas à former boyfriend. It à isnt à long à before à Regina à and à her à pals à are à on à the à warpath, à and à Cady à must à face à a à level of à vengeful à behavior à for à which à years à in à the à jungle à never à prepared à her. (Demin à P. 1). As humorous à as à Demins à summary à may à seem, à teens à find à the à movie à relatable à and à witty, à making à the conflicts à and à resolutions à familiar à to à them. Throughout à the à movie, à The à Plasticsâ⬠à are à constantly talking à about à their à body à image à and à how à ugly à they à are. Because à of à their à lighthearted à manner à the viewer à sees à how à silly à their à statements à are à and à come à to à see à the à ridiculousness à of à their à insecurities. The à effect à of à rumors à is à shown à through à characters à previously à introduced, à causing à the à viewer à to become à attached à to à the à victim. The à infamous à queen à bee, à Regina à George à states à about à Cadys à close friend à Janice, à I à was à like, à Janis, à I à cant à invite à you, à because à I à think à youre à a à lesbian. à I à mean à I couldnt à have à a à lesbian à at à my à party. à It à is à clearly à shown à in à the à movie à that à Janice à is à heterosexual and à that à Janice à was à hurt à by à the à rumors à teaching à the à viewers à the à effect à and à power à of à that à their words à have. Sexualization à is à specifically à shown à in à a à scene à where à Regina à Georges à younger à sister imitates à a à scene à of à Girls à Gone à Wild. Her à age à is à never à specifically à stated à but à it à is à clearly à shown that à she à is à too à young à to à watch à a à movie à with à such à content. The à absurdity à of à this à scene à is à humorous but à also à disturbing. Because à nothing à in à Mean à Girls à is à unrealistic à or à turns à into à caricature, à the viewer à is à forced à to à realize à that à the à issues à mentioned à throughout à the à movie à are à very à plausible à and are à recurring à issues à in à many à peoples à daily à lives. It à can à easily à be à declared à that à Mean à Girls à can à be à brainwashing à and à ultimately à a à poor influence à to à children à and à even à young à adults à because à most à modern à forms à of à entertainment à tend à to be. Many à say à that à the à movie à is à an à illusion à and à does à not à mirror actual à life. But à in à many à reviews à and statements, à the à majority à of à people à say à that à they à have à experienced à many à of à the à plot à themes à in à their high à school à career. ââ¬Å"Mean à Girlsâ⬠à can à be à very à informational, à contains à wisdom, à and à teaches à many life à lessons. Because à the à main à character à is à such à an à innocent à and à sweet à girl, à she à is à relatable à and à the viewer à learns à life à lessons à by à simply à following à the à plot. Priya à Elan, à Senior à Culture à Writer à at Grazia à states à that à ââ¬Å"The à main à theme à is à girl-à on-à girl à crime, à from à passive-à aggressive à takedowns à to à real physical à violence. This à battle à for à social à acceptance à by à any à means à necessary à is à something à that continues à to à be à played à out à in à real à lifeâ⬠. The à movie à introduces à positive à role à models à such à as à Ms. Norbury. Nell à Minow, à an à American à film à reviewer à and à writer, à describes à Ms. Norbury à as à someone ââ¬Å"who à appears à as à a à sympathetic à teacher. She à has à a à good à sense à of à how à girls à like à Regina à operate à to establish à their à domination, à appearing à to à be à sweet à and à supportive à but à in à reality à being à competitive, duplicitous à and à manipulative, à and à always à surrounding à themselves à with à people à who à will à add à to their à power à and à not à challenge à them. â⬠à With à this à knowledge, à Ms. Norbury à guides à Cady à and à her classmates à to à open à their à eyes à and à mature. With à Ms. Norburyââ¬â¢s à guidance à Cady à learns à to à accept responsibility, à share, à be à nice à to à her à peers à and à to à be à herself. ââ¬Å" à To à all à the à people à whose à feelings that à got à hurt à by à the à Burn à Book, à Im à really à sorry I à mean, à I à think à everybody à looks à like à royalty tonight. So why à is à everybody à stressing à over à this à thing? I à mean, à its à just à plastic. Could à really just Share à it a à piece à for à Regina à George. She à fractured à her à spine, à and à she à still à looks à like à a à rock star. And à some à for à everybody à else. This à speech à shows à how à much à Cady à has à matured à and à how much à she à has à changed à from à her à previous à ââ¬Ëplasticââ¬â¢ à self. ââ¬Å"Mean à Girlsâ⬠à teaches à not à only à life à lessons, à but à also à improves à oneââ¬â¢s à cognitive à thinking through à ââ¬Ëthe à Sleeper à Effectâ⬠. According à to à Steven à Johnson, à the à Sleeper à Effect à is à the à idea à that ââ¬Å"the à culture à is à getting à more à intellectually à demanding, à not à lessâ⬠à (p9). He à states à that à ââ¬Å"by à each à crucial measure à of à complexity-à -à à how à many à narrative à threads à youââ¬â¢re à forced à to à follow, à how à much background à information à you à need à to à interpret à on à the à flyâ⬠à movies à are à several à times à more challenging à than à single à plot à lines. In à ââ¬Å"Mean à Girlsâ⬠à the à viewer à is à forced à to à follow à the à plot à of à many characters, à including à but à not à limited à to, à Cady à Heron, à Regina à George, à Ms. Norbury, à Janice à Ian, à and many à more. Steven à Johnson à refers à to à this à as à Multithreading(chordal) à or à the à idea à of à ââ¬Å"more characters, à more à plot à thread. â⬠à (P. 70). ââ¬Å"Much à has à been à written à about à the à dexterity à with à which à the creators à of à these à recent à films à build à distinct à layers à of à information à into à their à plots, à dialogue, à and visual à effectsâ⬠à (P127). ââ¬Å"These à films à challenge à the à mind à by à creating à a à thick à network à of à intersecting plotlines;; à some à challenge à by à withholding à crucial à information à from à the à audience;; à some à by inventing à new à temporal à schemes à that à invert à traditional à relationships à of à cause à and à effect;; à some à by deliberately à blurring à the à line à between à fact à and à fictionâ⬠à (P.à 129-à 130). Because à of à an à intricate à plot line, à ââ¬Å"Mean à Girlsâ⬠à follows à the à concept à of à the à Sleeper à Effect à and à Multithread ing, à forcing à viewers to à think à more à attentively. Despite à the à movieââ¬â¢s à popularity, à ââ¬Å"Mean à Girlsâ⬠à is à educational à and à informative. It teaches à the à viewer à important à life à lessons à and à exposes à more à modern à and à considerable à topics à than the à average à ââ¬Ëchick à flickââ¬â¢. It à follows à Johnsonââ¬â¢s à formula à for à the à ââ¬Å"Sleeper à Effectâ⬠à and ââ¬Å"Multithreadingâ⬠à improving à the à viewers à thought à process. Although à the à movie à is à lighthearted à and humorous, à valuable à themes à are à shown à throughout à ââ¬Å"Mean à Girlsâ⬠. Through à positive à role à models, diverse à characters, à and à a à continuing à theme à of à learning à from à your à mistakes, à the à mean à girls à learn their à lesson à and à all à while à improving à the à viewers à thinking à through à Multithreading. All à in à all, ââ¬Å"Mean à Girlsâ⬠à is à not à only à informational à but à through à Johnsonââ¬â¢s à theories, à also à improves à cognitive thinking. Bibliography Elan, à Priya à . Why à Tina à Feys à Mean à Girls à is à a à movie à classic. à The à Gaurdian. N. p. , à 29 à Jan 2013. Web. 29 à Apr. 2013. . Tyler, à Joshua. Mean à Girl. à Cinema à Blend. N. p. , à n. d. Web. 29 à Apr. 2013. . Minow, à Nell. Mean à Girls. à Common à Sense. N. p. , à 21 à Sept à 2005. Web. 29 à Apr. 2013. . Ebert, à Roger. Mean à Girls. à Chicago à Sun-à Times. Rogerebert. com, à 30 à Apr à 2004. Web. 29 à Apr. 2013. . Johnson, à Steven. Everything à Good à is à Bad à For à You. New à York: à Riverhead, à 2005. Print.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.