Wednesday, May 6, 2020
Mean Girls free essay sample
  Cady à  finds à  herself à  having à  a à  hard à  time understanding à  the à  social à  norms à  in à  the à  school, à  and à  is à  drawn à  to à  the à  the à  Plastics, à  the à  most à  popular clique à  in à  the à  school. Mean à  Girls à  does à  not à  only à  consists à  of à  the à  usual à  American à  teenage à  drama, dealing à  with à  boys, à  friends, à  family à  and school but à  also à  exposes à  more à  modern à  and à  considerable topics à  such à  as à  cyberbullying, à  sexualization, à  and à  body à  image. Ultimately à  the à  message à  is that popularity à  isnt à  everything à  and à  that à  girls à  need à  to à  support à  each à  other, à  not à  tear à  each à  other à  down.  Some à  may à  say à  that à  this à  form à  of à  entertainment à  may à  be à  bad à  for à  a à  childs à  development, à  but à  as mentioned à  in à  Steven à  Johnsons à  Everything à  Bad à  is à  Good à  For à  You, à  this à  form à  of à  modern à  film turns à  out à  to à  be à  nutritional à  after à  all. (Johnson à  P. 9). The à  movie à  draws à  out à  a à  laugh à  from à  the à  viewer while à  bringing à  to à  light à  significant à  issues à  of à  todays à  teens à  all à  while à  encouraging à  cognitive development à  through à  the à  Sleeper à  Effect.              Through à  positive à  role à  models, à  diverse à  characters, à  and à  a continuing à  theme à  of à  learning à  from à  your à  mistakes, à  the à  mean à  girls à  learn à  their à  lesson à  all à  while improving à  the à  viewers à  way à  of à  thinking à  through à  Multithreading. In à  the à  movie, à  common à  cliches à  are à  introduced, à  such à  as à   à  the à  typical à  crush, à  inevitable à  cliques, and à  the à  struggle à  with à  grades. And à  although à  it à  may à  appear à  to à  be à  a à  typical à  chick à  flick à  Mean à  Girls goes à  into à  depth à  about à  subjects à  that à  seriously à  affect à  todays à  teens.  In à  the à  movie à  Cady à  finds à  herself accepted à  in à  the à  popular à  group à  known à  as à  the à  plastics. Mark à  Deming, à  a à  critic à  with à  a à  B. A. in journalism à  simplifies à  the à  plot. While à  Cady à  is grateful à  for à  her à  new à  friends, à  it à  doesnt à  take à  long à  for her à  to à  realize à  how à  manipulative à  they à  can à  be, à  and à  she à  soon à  discovers à  shes à  violated à  an à  unwritten à  law when à  she à  goes à  out à  on à  a à  date à  with à  Aaron, à  who à  is à  charming, à  good à  looking and à  Reginas à  former boyfriend.  It à  isnt à  long à  before à  Regina à  and à  her à  pals à  are à  on à  the à  warpath, à  and à  Cady à  must à  face à  a à  level of à  vengeful à  behavior à  for à  which à  years à  in à  the à  jungle à  never à  prepared à  her. (Demin à  P. 1). As humorous à  as à  Demins à  summary à  may à  seem, à  teens à  find à  the à  movie à  relatable à  and à  witty, à  making à  the conflicts à  and à  resolutions à  familiar à  to à  them. Throughout à  the à  movie, à  The à  Plasticsâ⬠ à  are à  constantly talking à  about à  their à  body à  image à  and à  how à  ugly à  they à  are. Because à  of à  their à  lighthearted à  manner à  the viewer à  sees à  how à  silly à  their à  statements à  are à  and à  come à  to à  see à  the à  ridiculousness à  of à  their à  insecurities.  The à  effect à  of à  rumors à  is à  shown à  through à  characters à  previously à  introduced, à  causing à  the à  viewer à  to become à  attached à  to à  the à  victim. The à  infamous à  queen à  bee, à  Regina à  George à  states à  about à  Cadys à  close friend à  Janice, à  I à  was à  like, à  Janis, à  I à  cant à  invite à  you, à  because à  I à  think à  youre à  a à  lesbian.  à  I à  mean à  I couldnt à  have à  a à  lesbian à  at à  my à  party.  à  It à  is à  clearly à  shown à  in à  the à  movie à  that à  Janice à  is à  heterosexual and à  that à  Janice à  was à  hurt à  by à  the à  rumors à  teaching à  the à  viewers à  the à  effect à  and à  power à  of à  that à  their words à  have.  Sexualization à  is à  specifically à  shown à  in à  a à  scene à  where à  Regina à  Georges à  younger à  sister imitates à  a à  scene à  of à  Girls à  Gone à  Wild. Her à  age à  is à  never à  specifically à  stated à  but à  it à  is à  clearly à  shown that à  she à  is à  too à  young à  to à  watch à  a à  movie à  with à  such à  content. The à  absurdity à  of à  this à  scene à  is à  humorous but à  also à  disturbing. Because à  nothing à  in à  Mean à  Girls à  is à  unrealistic à  or à  turns à  into à  caricature, à  the viewer à  is à  forced à  to à  realize à  that à  the à  issues à  mentioned à  throughout à  the à  movie à  are à  very à  plausible à  and are à  recurring à  issues à  in à  many à  peoples à  daily à  lives.  It à  can à  easily à  be à  declared à  that à  Mean à  Girls à  can à  be à  brainwashing à  and à  ultimately à  a à  poor influence à  to à  children à  and à  even à  young à  adults à  because à  most à  modern à  forms à  of à  entertainment à  tend à  to be. Many à  say à  that à  the à  movie à  is à  an à  illusion à  and à  does à  not à  mirror actual à  life. But à  in à  many à  reviews à  and statements, à  the à  majority à  of à  people à  say à  that à  they à  have à  experienced à  many à  of à  the à  plot à  themes à  in à  their high à  school à  career. ââ¬Å"Mean à  Girlsâ⬠ à  can à  be à  very à  informational, à  contains à  wisdom, à  and à  teaches à  many life à  lessons.  Because à  the à  main à  character à  is à  such à  an à  innocent à  and à  sweet à  girl, à  she à  is à  relatable à  and à  the viewer à  learns à  life à  lessons à  by à  simply à  following à  the à  plot. Priya à  Elan, à  Senior à  Culture à  Writer à  at Grazia à  states à  that à  Ã¢â¬Å"The à  main à  theme à  is à  girl-à on-à girl à  crime, à  from à  passive-à aggressive à  takedowns à  to à  real physical à  violence. This à  battle à  for à  social à  acceptance à  by à  any à  means à  necessary à  is à  something à  that continues à  to à  be à  played à  out à  in à  real à  lifeâ⬠. The à  movie à  introduces à  positive à  role à  models à  such à  as à  Ms. Norbury.  Nell à  Minow, à  an à  American à  film à  reviewer à  and à  writer, à  describes à  Ms. Norbury à  as à  someone ââ¬Å"who à  appears à  as à  a à  sympathetic à  teacher. She à  has à  a à  good à  sense à  of à  how à  girls à  like à  Regina à  operate à  to establish à  their à  domination, à  appearing à  to à  be à  sweet à  and à  supportive à  but à  in à  reality à  being à  competitive, duplicitous à  and à  manipulative, à  and à  always à  surrounding à  themselves à  with à  people à  who à  will à  add à  to their à  power à  and à  not à  challenge à  them. â⬠ à  With à  this à  knowledge, à  Ms. Norbury à  guides à  Cady à  and à  her classmates à  to à  open à  their à  eyes à  and à  mature.  With à  Ms. Norburyââ¬â¢s à  guidance à  Cady à  learns à  to à  accept responsibility, à  share, à  be à  nice à  to à  her à  peers à  and à  to à  be à  herself. ââ¬Å" à  To à  all à  the à  people à  whose à  feelings that à  got à  hurt à  by à  the à  Burn à  Book, à  Im à  really à  sorry I à  mean, à  I à  think à  everybody à  looks à  like à  royalty tonight. So why à  is à  everybody à  stressing à  over à  this à  thing? I à  mean, à  its à  just à  plastic. Could à  really just Share à  it a à  piece à  for à  Regina à  George. She à  fractured à  her à  spine, à  and à  she à  still à  looks à  like à  a à  rock star. And à  some à  for à  everybody à  else.  This à  speech à  shows à  how à  much à  Cady à  has à  matured à  and à  how much à  she à  has à  changed à  from à  her à  previous à  Ã¢â¬Ëplasticââ¬â¢ à  self. ââ¬Å"Mean à  Girlsâ⬠ à  teaches à  not à  only à  life à  lessons, à  but à  also à  improves à  oneââ¬â¢s à  cognitive à  thinking through à  Ã¢â¬Ëthe à  Sleeper à  Effectâ⬠. According à  to à  Steven à  Johnson, à  the à  Sleeper à  Effect à  is à  the à  idea à  that ââ¬Å"the à  culture à  is à  getting à  more à  intellectually à  demanding, à  not à  lessâ⬠ à  (p9). He à  states à  that à  Ã¢â¬Å"by à  each à  crucial measure à  of à  complexity-à -à  à  how à  many à  narrative à  threads à  youââ¬â¢re à  forced à  to à  follow, à  how à  much  background à  information à  you à  need à  to à  interpret à  on à  the à  flyâ⬠ à  movies à  are à  several à  times à  more challenging à  than à  single à  plot à  lines. In à  Ã¢â¬Å"Mean à  Girlsâ⬠ à  the à  viewer à  is à  forced à  to à  follow à  the à  plot à  of à  many characters, à  including à  but à  not à  limited à  to, à  Cady à  Heron, à  Regina à  George, à  Ms. Norbury, à  Janice à  Ian, à  and many à  more. Steven à  Johnson à  refers à  to à  this à  as à  Multithreading(chordal) à  or à  the à  idea à  of à  Ã¢â¬Å"more characters, à  more à  plot à  thread. â⬠ à  (P. 70).  ââ¬Å"Much à  has à  been à  written à  about à  the à  dexterity à  with à  which à  the creators à  of à  these à  recent à  films à  build à  distinct à  layers à  of à  information à  into à  their à  plots, à  dialogue, à  and visual à  effectsâ⬠ à  (P127). ââ¬Å"These à  films à  challenge à  the à  mind à  by à  creating à  a à  thick à  network à  of à  intersecting plotlines;; à  some à  challenge à  by à  withholding à  crucial à  information à  from à  the à  audience;; à  some à  by inventing à  new à  temporal à  schemes à  that à  invert à  traditional à  relationships à  of à  cause à  and à  effect;; à  some à  by deliberately à  blurring à  the à  line à  between à  fact à  and à  fictionâ⬠ à  (P.à  129-à 130). Because à  of à  an à  intricate à  plot line, à  Ã¢â¬Å"Mean à  Girlsâ⬠ à  follows à  the à  concept à  of à  the à  Sleeper à  Effect à  and à  Multithread   ing, à  forcing à  viewers to à  think à  more à  attentively. Despite à  the à  movieââ¬â¢s à  popularity, à  Ã¢â¬Å"Mean à  Girlsâ⬠ à  is à  educational à  and à  informative. It teaches à  the à  viewer à  important à  life à  lessons à  and à  exposes à  more à  modern à  and à  considerable à  topics à  than the à  average à  Ã¢â¬Ëchick à  flickââ¬â¢. It à  follows à  Johnsonââ¬â¢s à  formula à  for à  the à  Ã¢â¬Å"Sleeper à  Effectâ⬠ à  and ââ¬Å"Multithreadingâ⬠ à  improving à  the à  viewers à  thought à  process.  Although à  the à  movie à  is à  lighthearted à  and humorous, à  valuable à  themes à  are à  shown à  throughout à  Ã¢â¬Å"Mean à  Girlsâ⬠. Through à  positive à  role à  models, diverse à  characters, à  and à  a à  continuing à  theme à  of à  learning à  from à  your à  mistakes, à  the à  mean à  girls à  learn their à  lesson à  and à  all à  while à  improving à  the à  viewers à  thinking à  through à  Multithreading. All à  in à  all, ââ¬Å"Mean à  Girlsâ⬠ à  is à  not à  only à  informational à  but à  through à  Johnsonââ¬â¢s à  theories, à  also à  improves à  cognitive thinking. Bibliography Elan, à  Priya à  .  Why à  Tina à  Feys à  Mean à  Girls à  is à  a à  movie à  classic.  à  The à  Gaurdian. N. p. , à  29 à  Jan 2013. Web. 29 à  Apr. 2013. . Tyler, à  Joshua. Mean à  Girl.  à  Cinema à  Blend. N. p. , à  n. d. Web. 29 à  Apr. 2013. . Minow, à  Nell. Mean à  Girls.  à  Common à  Sense. N. p. , à  21 à  Sept à  2005. Web. 29 à  Apr. 2013. . Ebert, à  Roger. Mean à  Girls.  à  Chicago à  Sun-à Times. Rogerebert. com, à  30 à  Apr à  2004. Web. 29 à  Apr. 2013. . Johnson, à  Steven. Everything à  Good à  is à  Bad à  For à  You. New à  York: à  Riverhead, à  2005. Print.    
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.